Jak pracovat s životním příběhem ohroženého nebo traumatizovaného dítěte
Anotace:
Ohrožené děti nebo děti vyrůstající mimo svoji rodinu (ať už dočasně nebo dlouhodobě) se musí vyrovnat s leckdy traumatizujícími událostmi, které se jim přihodily. Aby tento nelehký úkol mohly zvládnout zdravým způsobem, potřebují vedle sebe dospělého, který jim pomůže se v životním příběhu zorientovat, přijmout ho a najít způsob, jak zpracovat informace, které jsou bolestné.
Účastník semináře se dozví, jak se utváří identita a jak může dítěti pomoci v tomto procesu. Pomocí interaktivních technik si uvědomí, proč je tak důležité s životním příběhem pracovat a díky tomu bude umět snadno vysvětlit ostatním (rodičům dítěte, novým pečovatelům atd.), jak s tímto tématem dále zacházet. Seznámí se se specifiky práce s životním příběhem traumatizovaných dětí.
Na semináři si účastníci vyzkouší konkrétní techniky, jak s dítětem mluvit o náročných tématech, čeho si všímat, jak poznat, co si dítě o událostech skutečně myslí. Naučí se vytvářet knihu života, která slouží k zachycení životního příběhu dítěte. Získá inspiraci na další techniky, které lze při práci s životním příběhem dítěte využít.
Komu je seminář určen:
pro sociální pracovníky a pro pracovníky v sociálních službách.
Rozsah semináře:
8 hodin
Maximální kapacita semináře:
18 účastníků
Osvědčení:
akreditace MPSV č. A2020/1040-SP/PC/VP
PRO OBJEDNÁVKU A ZÍSKÁNÍ BLIŽŠÍCH INFORMACÍ O SEMINÁŘI, PROSÍM VYPLŇTE KONTAKTNÍ FORMULÁŘ UVEDENÝ NÍŽE.