Žák s náročným chováním ve škole
Anotace:
Seminář vede účastníky k novému pohledu na chování dětí. Učí je efektivním metodám, jak přistupovat k dětem ve škole tak, aby byla škola bezpečným místem, kde je možné skutečně vzdělávat děti dle jejich potřeb. Účastníci porozumí příčinám vzniku náročného chování a tím ke zefektivnění reakcí na toto chování.
Dozví se, jak funguje mozek dítěte ve stresu a jak pomoci regulovat rozvíjející se stresovou reakci, která je příčinou agresivního nebo jinak nebezpečného chování. Naučí sa zvládnout krizové situace a zajistit tak bezpečí pro sebe i děti. Naučí se řešit opakující se problematické chování (např. opakované porušování dohodnutých pravidel, neustálé vyrušování, vulgarismy, odmítání spolupráce).
Součástí semináře je pochopení důležitosti práce se sebou a získání nástrojů psychohygieny jako nezbytného předpokladu zvládání náročného chování u dětí.
Učitelé se také dozví, jak spolupracovat v síti služeb – kdo má jakou roli a s čím jim v praxi může pomoci. Důraz je kladen na praktičnost a využití stávajících služeb, které má již škola k dispozici (poradenské služby školy, preventivní programy, podpůrná opatření, spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou nebo SPC centrem, OSPOD a dalšími).
Další částí semináře je efektivní komunikace s kolegy i rodiči při předávání informací o projevech chování dětí.
Seminář je veden interaktivně a využívá vlastní prožitek účastníka jako efektivní nástroj pro změnu postoje k chování dětí. Účastníci získají mnoho konkrétních nástrojů, které mohou využít ve své každodenní praxi.
Komu je seminář určen:
Seminář je určen pedagogům a pedagogickým pracovníkům všech stupňů vzdělávaní od předškolního po středoškolské, pracovníkům školních poradenských pracovišť (včetně pedagogů volného času, výchovných poradců, speciálních i sociálních pedagogů, školních psychologů, pracovníků primární prevence, pracovníkům školských zařízení pro výkon ústavní péče apod., pedagogům připravujících žáky a studenty na výkon práce v pomáhajích profesích).
Rozsah semináře:
8 vyučovacích hodin. Seminář je rozdělen do 2 dnů po 4 vyučovacích hodinách.
Maximální kapacita semináře:
20 účastníků
Osvědčení:
Osvědčení bez akreditace.